سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی اچ تی سی با دوربین دو گانه


اچ تی سی در سال 2018 موبایلی با دوربین دوگانه را روانه بازار خواهد کرد

اچ تی سی آنقدر برای ورود به بازار موبایل های دارای دوربین دوگانه عجولانه عمل کرد که مدتی بعد مجبور به توقف تولید این دیوایس ها شد. اما به گزارش انگجت این کمپانی تایوانی تصمیم گرفته که در سال 2018 یک بار دیگر شانس خود را در بازار رو به رشد این دیوایس ها امتحان کند.

چیالینگ چنگ، مدیر بخش اسمارت فون های اچ تی سی اخیرا در یک مصاحبه ضمن تأیید این موضوع اذعان داشته که وی و همکارانش به دنبال راهی هستند که دوربین دوگانه را به ویژگی شاخص و برجسته محصول جدید خود تبدیل کنند.

این اظهار نظر آقای چنگ به خوبی مشکل همیشگی اچ تی سی را به نمایش می گذارد: مطرح شدن و فروش خوب در بازار پر رقابتی که سامسونگ، اپل و ال جی آن را به تصرف خود در آورده اند.

 

 

اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را (که از سنسور دوم آن برای ارائه افکت های سه بعدی استفاده می شد) در سال 2011 روانه بازار کرد. سپس در سال 2014، افکت های تغییر عمق میدان میان کاربران تلفن های هوشمند به محبوبیت رسیدند.
اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را در سال 2011 روانه بازار کرد

اما اچ تی سی در عوض به کار گیری این افکت ها در حالت عکاسی پرتره که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده، چنین قابلیتی را در حد یک افکت سه بعدی محدود نگه داشت. آخرین موبایل دارای دوربین دوگانه اچ تی سی هم در سال 2015 روانه بازار شد، یعنی یک سال قبل از این که اپل با آیفون 7 پلاس بتواند استفاده از دوربین های دوگانه در موبایل ها را به اوج محبوبیت برساند.

از شواهد و قرائن پیداست که اچ تی سی در به کارگیری روشی که بتواند دوربین دوگانه را در سال 2018 همچنان خاص و منحصر به فرد جلوه بدهد، هنوز سرگردان است. این در شرایطی است که شرکت تایوانی در گذشته برای ایجاد تمایز میان محصولاتش با سایر رقبا عملکرد بهتری به نمایش می گذاشت.

اما حالا که دوربین های دوگانه به خصوصیتی استاندارد در دیوایس های پرچمدار تبدیل شده اند، شکی نیست که مدیران اچ تی سی برای ارائه محصولی خاص و منحصر به فرد به دست مشتریان کار بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت.