سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامسونگ به استفاده از لوله های انتقال حرارت در موبایل های پرچمدا


سامسونگ به استفاده از لوله های انتقال حرارت در موبایل های پرچمدارش ادامه می دهد
هرچه کمپانی ها به افزودن قطعات قدرتمند به محصولات خود ادامه می دهند، نیاز به راهکارهای انتقال حرارت هم بیشتر می شود که جلوی داغ شدگی بیش از اندازه دستگاه را می گیرند. طی چند سال اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان موبایل های هوشمند به راهکارهای خنک سازی متفاوتی روی آورده اند؛ اما تنها در محصولات پریمیوم که قیمت بالایی دارند.

از طرف دیگر، اسمارت فون های میان رده و اقتصادی به خاطر اینکه اصلاً داغ نمی شوند نیازی به سیستم خنک کننده هم ندارند. سامسونگ یکی از نخستین کمپانی هایی بود که  استفاده از سیستم خنک کننده مبتنی بر لوله های انتقال حرارت را آغاز کرد. در حالی که گفته می شد سامسونگ به استفاده از این راهکار در سال 2018 خاتمه می دهد، منابع زنجیره تامین کنندگان کمپانی کره ای می گویند که این موضوع صحت نداشته و لوله های انتقال حرارت کماکان در پرچمداران سال 2018 سامسونگ باقی می مانند.

بسیاری از تولیدکنندگان حالا ترجیح می دهند از طراحی های متفاوتی برای مدیریت حرارت استفاده کنند که شامل محفظه های بخار می شود. این راهکار، انتقال حرارت را بهینه تر می کند اما وقتی که برای تولید انبوه آماده شود، هزینه ای بالاتر روی دست تولیدکنندگان و سپس مشتریان می گذارد. علاوه بر این، ابعاد محفظه های بخار هم باعث می شود که بسیاری به استفاده از آنها تمایل نشان ندهند. به همین خاطر تامین کنندگان سراسر جهان در حال تلاش برای کاهش قطر این محفظه ها هستند.

منابع می گویند که محفظه های بخار تا سال 2019 میلادی برای استفاده در اسمارت فون های پرچمدار آماده خواهند بود؛ اما فراگیری آنها به میزان کاهش ابعادشان و نیز قیمت احتمالی شان وابسته است.