سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مای بوک Duo

مای بوک Duo پرظرفیت‌ترین هارد اکسترنال وسترن دیجیتال معرفی شد

کمپانی وسترن دیجیتال که با محصولات ذخیره اطلاعات انقلابی خود شناخته شده است، از هارد اکسترنال جدید خود با نام مای بوک Duo با گنجایش 20 ترابایت، که آن را به پرظرفیت‌ترین هارد اکسترنال دنیا تبدیل می‌کند، رونمایی کرد.

این هارد که با هدف استفاده خانگی و اداری وارد بازار خواهد شد، به همراه درایوهای سری قرمز این کمپانی که برای RAID بهینه شده‌اند عرضه می‌شود که سرعت خواندن متوالی 360 مگابایت بر ثانیه را به ارمغان خواهد آورد. مای بوک با ظرفیت‌های دیگر نیز عرضه خواهد شد.

 

علاوه بر داشتن پورت USB Type-C (که از USBهای 3.1 نسل 1، 3.0 و 2.0 پشتیبانی می‌کند)، مای بوک Duo دارای دو پورت USB 3.0 Type-A برای اتصال تجهیزات دیگر مانند دوربین‌، کارت‌خوان، کیبرد، ماوس، حافظه فلش و تلفن همراه است. این هارد دارای پورت برق 12 ولتی است.

مشخصات کلی مای بوک Duo

    دارای ظرفیت‌های 20، 16، 12، 8، 6 و 4 ترابایتی
    پشتیبانی از USB 3.1 نسل 1 (و همچنین USB 3.0)
    حافظه حجم بالا با سیستم پشتیبانی گیری خودکار و دستی
    پیکربندی RAID-0
    مجهز به هارد درایوهای سری قرمز وسترن دیجیتال با سرعت 360 MB/s
    دارای 2 پورت USB 3.0 Type-A
    دارای سیستم کدگذاری سخت‌افزاری AES 256 بیتی و حفاظت از پسورد

قیمت‌ این هارد برای عرضه به مشتریان 799.99 دلار (20 ترابایت)، 599.99 دلار (16 ترابایت)، 419.99 دلار (12 ترابایت)، 329.99 دلار (8 ترابایت)، 289.99 (6 ترابایت) و 259.99 دلار (4 ترابایت) خواهد بود، اما هم‌اکنون این هارد با قیمت 849.99، 629.99، 439.99، 349.99، 299.99 و 279.99 در سایت WD.com برای خرید در آمریکا موجود است.


کامپیوتر ARM

 اولین کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر ARM
اولین کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر ARM با تراشه اسنپدراگون 835 عرضه می‌شود
اخیرا شرکت کوالکام، عرضه اولین کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر ARM همراه با تراشه اسنپدراگون 835 که در تعامل با مایکروسافت توسعه پیدا خواهد کرد را تایید کرده است.

گفته می‌شود این کامپیوترهای جدید، سه ماهه چهارم سال همراه با ویندوز 10 از راه خواهند رسید. هرچند شاید با نزدیک شدن به فصل مدارس بهتر بود این محصولات در نمایشگاه برلین رونمایی می‌شدند. به هر صورت، علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به عرضه اولین کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر ARM تا تطعیلات سال نو امیدوار باشند.

متاسفانه سازندگان اطلاعات بیشتری ار در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند. با این حال انتظار می‌رود این کامپیوترها با ضخامت و وزن کم، طول عمر بالای باتری و همچنین پشتیبانی از LTE و قلم هوشمند عرضه شوند. در رابطه با قیمت نیز می‌توان گفت محصولی که به صورت اختصاصی توسط مایکروسافت و کوالکام عرضه می‌شود، گران‌تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. اما کامپیوترهای سایر شرکت‌ها همچون ایسوس، اچ پی و لنوو احتمالا با قیمت مناسب‌تری روانه بازار خواهند شد.


ماوس گیمینگ Basilisk

ریزر از ماوس گیمینگ Basilisk خود در ایفا 2017 رونمایی کرد

کمپانی ریزر در نمایشگاه IFA 2017 از ماوس گیمینگ Basilisk رونمایی کرد. این ماوس مختص بازیکنان بازی‌های سبک FPS‌ طراحی شده و با قیمت زیر 100 دلار به فروش می‌رسد.

ماوس های گیمینگ لزوما برای کاربردهای دیگری به جز خود بازی طراحی نمی‌شوند، چرا که ممکن است آن‌ها به سبک و سیاقی ساخته شوند که مناسب سایر امور نباشد. به طور مثال باید به ماوس های گیمینگی پرداخت که دارای چندین دکمه قابل تنظیم جهت بازی‌های سبک‌های «چند نفره آنلاین نقش آفرینی» و یا «چند نفره آنلاین جنگ‌های تن به تن» هستند و برخی دیگر نیز برای بازی های «اول شخص شوتر»‌ طراحی شده‌اند.

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به بازی‌های اول شخص شوتر یا همان FPS هستید، خبر خوب این است که کمپانی ریزر با حضور در نمایشگاه IFA 2017 از ماوس گیمینگ Basilisk خود پرده برداری کرده است. ماوس گیمینگ Basilisk به لطف سنسور اپتیکال 16000 DPI خود با هدف بازیکنان FPS طراحی شده است تا مطمئن شود حرکات کاملا سریع و بدون هرگونه تعلل صورت می‌گیرند.

این ماوس گیمینگ همچنین مجهز به “Mechanical Mouse Switches” کمپانی ریزر است که عمر آن را تا 50 میلیون بار کلیک بالا می‌برد. این ماوس همچنین از مقامت محرک اسکرول  برخوردار است، بنابراین شما می‌توانید بسته به اولویت خود آن را به تنظیم درآورید. در اینجا یک کلاچ قابل جداشدنی نیز برای دسترسی به اقدامات بیشتر نظیر کاهش DPI برای تیراندازی دقیق‌تر یا جنگ‌های تن به تن در بازی‌ها وجود دارد.
قیمت ماوس گیمینگ Basilisk

از نظر قیمت، باسیلیسک با ارزش 70 دلار، نسبت به سایر رقبای خود مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از ماه سپتامبر این ماوس گیمینگ جذاب را به صورت مستقیم از وب‌‌سایت خود ریزر نیز خریداری کنید.


کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 Ti با قیمت پایه 449 دلار


کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 Ti با قیمت پایه 449 دلار معرفی شد

 

کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 Ti با قدرت پردازشی بسیار بالا معرفی شد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و قیمت کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 Ti خواهیم داشت.

 

همان‌طور که از نام این کارت پیداست، GTX 1070 Ti با معماری پاسکال به عنوان نسخه قوی‌تر GTX 1070، به 8 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 با کلاک پایه 1607 مگاهرتز (1683 مگاهرتز در حالت بوست)، حافظه موثر 8 گیگابیت بر ثانیه، پهنای باند 256 بیتی و 2432 هسته کودا تجهیز شده است تا با یکی از جدی‌ترین رقبای محصولات AMD رو به رو باشیم.

 

کارت گرافیک انویدیا GTX 1070 Ti با مصرف برق 180 وات، از 2 نوامبر (11 آبان) با قیمت پایه 449 دلار، به عنوان نسخه Founder’s Edition توسط انویدیا و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه به فروش خواهد رسید.


کارت گرافیک جدید انویدیا یک سلاح مخفی در زمینه هوش مصنوعی دارد

کارت گرافیک جدید انویدیا یک سلاح مخفی در زمینه هوش مصنوعی دارد

 

کارت گرافیک جدید انویدیا با معماری Volta و هسته‌های پردازشی Tensor، اطلاعات مربوط هوش مصنوعی را به شکل بهتری مدیریت کرده و آینده بزرگی را برای انویدیا رقم می‌زنند.

 

زمانی که کارت گرافیک جدید انویدیا رونمایی شد، ارزش سهام آن طی یک روز تا 17.8 درصد افزایش پیدا کرد. حالا فروش اولین چیپ‌ها از این سری به دیتاسنترها آغاز شده است.

 

“Mark Lipacis”، تحلیلگر موسسه “Jefferies” طی یادداشتی، وجه تمایز کارت‌های گرافیک مبتنی بر Volta با دیگر محصولات را هسته‌های Tensor می‌داند که به کارت اجازه می‌دهد عملیات ضرب ماتریس را با روشی بسیار کارآمد پردازش کند.

 

در حال حاضر، این کارت‌ها به دیتاسنترها فروخته می‌شود چرا که این مراکز، اصلی‌ترین مکان‌ها برای حوزه در حال رشد هوش مصنوعی هستند. کارت‌های گرافیک همچون محصولات سری Volta، با توان محاسباتی بالاتر، به پروسه یادگیری سیستم‌های هوش مصنوعی سرعت می‌بخشند.

 

کارت های گرافیک از نظر داشتن صدها یا هزاران هسته پرداشگر کوچک‌تر که توانایی انجام وظایف کوچک‌تر را دارند، با پردازنده‌های موجود با چهار تا هشت هسته که در بسیاری از ماشین‌های مدرن پیدا می‌شوند، تفاوت زیادی دارند. در حقیقت، هسته‌های Tensor به منظور سرعت بخشیدن به توانایی‌های یادگیری سیستم هوش مصنوعی طراحی شده و به گفته انویدیا، 12 برابر سریع‌تر از محصولات نسل قبلی این شرکت هستند. این تحلیل‌گر معتقد است انویدیا با عرضه این محولات جدید می‌توانند بخش قابل توجهی از سهم حوزه هوش مصنوعی را به خود اختصاصی دهد.

 

تحلیل‌گر مرکز Jefferies پیش‌بینی می‌کند درآمد انویدیا در سال 2017، افزایش 30 درصدی نسبت به سال قبل و افزایش 15 درصدی نسبت به سال 2018 خواهد داشت. ارزش سهام انویدیا، امسال 97.5 درصد افزایش داشته است