سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدف آمازون از ثبت برخی آدرس های اینترنتی


هدف آمازون از ثبت آدرس های اینترنتی مرتبط با پول دیجیتال چیست؟


آمازون به تازگی سه آدرس اینترنتی جدید مرتبط با ارزهای مجازی را به ثبت رسانده است. آیا باید این خبر را جدی گرفت؟

اوایل هفته قبل بود که وبسایت «domainnamewire» گزارش داد غول خرده فروشی دنیا اقدام به ثبت سه دامنه جدید به آدرس های ذیل کرده است:

    amazonethereum.com
    amazoncryptocurrency.com
    amazoncryptocurrencies.com

البته آمازون از سال 2013 تا کنون مالکیت دامنه amazonbitcoin.com را نیز در اختیار دارد، اما آدرس مذکور روی صفحه اصلی سایت این شرکت لینک شده و عملاً فعالیتی نداشته است. اما دامنه هایی که در بالا به آنها اشاره شد هنوز به هیچ سروری متصل نشده اند.

 

 

در این موارد همیشه یک احتمال وجود دارد، این که کمپانی های مشهور با انجام چنین اقداماتی سعی در جلوگیری از سوء استفاده احتمالی افراد غیر مجاز از نام آنها دارند. بنابراین صرف ثبت یک دامنه جدید به معنی ورود قطعی برند مورد بحث به آن عرصه نیست.

یکی از مدیران مالی آمازون ماه گذشته در مصاحبه ای اعلام کرده بود که این شرکت فعلاً برنامه ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به دلیل عدم استقبال کافی ندارد. این ادعا کاملاً منطقی به نظر می رسد. بیت کوین به عنوان محبوب ترین ارز مجازی در حال حاضر بیشتر از آن که ابزاری برای خرید و فروش باشد، به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است.

البته ماجرا در خصوص ارز دیجیتال Ethereum تا حدودی متفاوت است، ضمن این که کاربران استخراج گر آن نیز در حال حاضر از بیت کوین بیشتر است. جوزف لوبین «Joseph Lubin» به عنوان یکی از بنیان گذاران Ethereum هفته گذشته گفته بود که این سرویس می تواند به رقیبی تمرکز زدا برای آمازون تبدیل شود، چرا که با استفاده از آن می توان بازیگران جدید و قوانین مستقلی را برای انجام معاملات وارد بازی کند.

یکی دیگر از فرضیه های مطرح در این خصوص مربوط احتمال ایجاد بستر استخراج ارزهای دیجیتال در سرویس های ابری آمازون است. معدنکاری پول های مجازی از جمله بیت کوین و Ethereum فعالیتی بسیار انرژی بر و پر هزینه است. شاید آمازون به راهکاری بسیار هوشمندانه تر و کم هزینه تر برای کسب پول مجازی دست یافته است.

همه این فرضیه ها فعلاً در حد حدس و گمان باقی می مانند و تنها گذشت زمان می تواند حقیقت ماجرا را آشکار سازد.


آپدیت جدید سامسونگ

آپدیت جدید سامسونگ دکمه دستیار مجازی بیکسبی را از میدان حذف می‌کند!

دستیار مجازی سامسونگ بیکسبی در گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 حضور دارد. اما بعد از دریافت آپدیت جدید سامسونگ می‌توانید دکمه آن را غیر فعال کنید.

کاربران پرچمداران سال 2017 سامسونگ به وجود یک دکمه اضافی بر روی بدنه گوشی های موبایل خود در مقایسه با سایر محصولات این شرکت عادت کرده‌اند، خواه از آن برای فراخوانی بیکسبی استفاده کرده و خواه این دکمه برایشان آزاردهنده بوده باشد.

سامسونگ تا پیش از این شدیدا با اپلیکیشن‌هایی که برای دور زدن کاربرد دکمه اختصاصی بیکسبی توسعه پیدا کرده بودند، مقابله می‌کرد. کاربرانی که مایل به استفاده از دستیار مجازی سامسونگ نبودند، تلاش می‌کردند از دکمه تعبیه شده برای فراخوانی یک اپلیکیشن دیگر استفاده کنند. اما سامسونگ اکنون کمی نرم‌تر در این رابطه برخورد می‌کند.

 

با دریافت آپدیت جدید سامسونگ ، دکمه مخصوص بیکسبی دیگر الزاما بیکسبی هوم را اجرا نکرده و گوشی را از حالت آماده به کار به حالت فعال در نخواهد آورد. اما چه چیزی سامسونگ را به ارائه این به‌روزرسانی نرم افزاری راضی کرد؟

حدود شش هفته قبل، سامسونگ کلیدی جدید را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانستند دکمه فیزیکی بیکسبی را از راه‌اندازی این دستیار صوتی منع کنند. کاربرانی که از این دستیار استفاده‌ای نداشته و از طرفی به خاطر راه‌اندازی گاه و بی‌گاه آن به خاطر لمس اشتباهی دکمه خسته شده‌ بودند، از اضافه شدن این گزینه‌ی جدید بسیار خوشحال شدند.

با دریافت آپدیت جدید سامسونگ می‌توان دکمه بیکسبی را به طور کامل غیر فعال کرد

اما همچنان مشکلی وجود داشت. لمس دکمه فیزیکی اختصاصی بیکسبی منجر به بیدار شدن گوشی و خارج شدن آن از حالت آماده به کار می‌شد، گویی دستگاه دارای دو دکمه پاور برای روشن کردن نمایشگر است! اما به لطف آپدیت جدید سامسونگ دیگر حتی با لمس این دکمه، دستگاه از حالت آماده به کار نیز خارج نخواهد شد. به منظور دریافت آپدیت جدید سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 به مسیر Galaxy Apps > My Apps > Update رفته و در دسترس بودن به‌روزرسانی‌های جدید را کنترل کنید. در ادامه گزینه Update All را لمس کنید تا تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها آپدیت شوند.


Predator Orion 9000

چرخ‌های ایسر بر روی دنیای بازی‌ها با Predator Orion 9000 ، قدرتمندترین کامپیوتر گیمینگ جهان

ایسر Predator Orion 9000 قدرتمندترین کامپیوتر گیمینگ حال حاضر جهان در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. در ادامه با قابلیت‌ها، پردازنده، کارت گرافیک و قیمت کامپیوتر جدید ایسر آشنا می‌شویم.

امروز در ایفا 2017، کمپانی ایسر از چندین کامپیوتر خود شامل چند نسخه‌ی جدید خانواده متمرکز بر گیمینگ Predator خود رونمایی کرد. مراسم رونمایی آن‌ها همچنین حاوی دستگاه‌های خنک کننده آبی، نورپردازی‌های نئون و همچنین کارت‌های گرافیک نیز بود، اما جذاب‌ترین چیزی که معرفی شد، ایسر Predator Orion 9000 ، یک کامپیوتر گیمینگ بسیار جذاب و قدرتمند بود.

مجری ایسر بر روی سن مراسم رونمایی از این کامپیوتر گیمینگ قدرتمند به این موضوع اشاره کرد که ایسر Predator Orion 9000 یک کامپیوتر بزرگ است که کمی در جابجایی شما را به دردسر خواهد انداخت. البته اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید این بزرگی برای شما لذتبخش خواهد بود، زیرا نشان از قدرت بسیار بالای کامپیوتر جدید ایسر خواهد داشت.

 

 

بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بتوانید این کامپیوتر را به راحتی اینطرف و آنطرف ببرید. به گفته‌ی ایسر، اوریون 9000 را باید به لطف سخت افزار بالای آن قدرتمندترین کامپیوتر گیمینگ تاریخ دانست. شما می‌توانید این کامپیوتر را با یک پردازنده Core i9 و 18 هسته‌ای Extreme Edition، تا سقف دو کارت گرافیک انویدیا GTX 1080i و تا سقف 128 گیگابایت حافظه رم 4 کاناله تهیه کنید. در اینجا همچنین یک سیستم خنک کننده مایع داخلی و فضا برای ارتقا تا 5 فن جهت مهار حرارتی که در داخل کیس به وجود می‌آیند وجود دارد.

 

این کامپیوتر شبیه به یک چرخ بزرگ است. اگر شما معمولا کیس خود را برای اتصال میکروفون، کیبورد یا هر چیز دیگری در زیر میز کامپیوتر خود قرار می‌دهید، و یا فکر می‌کنید که می‌توانید کابل شبکه‌ای را به آن متصل کنید، برایتان مفید خواهد بود؛ اما اگر عادت دارید هرجایی که می‌روید کیس خود را نیز با خود حمل کنید باید بگوییم که این غول بزرگ نمی‌تواند مناسب شما باشد. پس مطمئن باشید که در این صورت، باید یک چمدان چرخدار را نیز تهیه کنید!
قیمت ایسر Predator Orion 9000

به نقل از کمپانی ایسر، اوریون 9000 در فصل تعطیلات سال جاری در بازه قیمتی بین 2 هزار دلار و 3 هزار دلار به فروش خواهد رسید.


موس جدید ایسر

ایسر ماوس جدید مخصوص بازی خود به نام پردیتر سستوس 500 را معرفی کرد


کمپانی تایوانی ایسر (Acer) از موس جدیدی مخصوص بازی به نام پردیتر سستوس 500 (Predator Cestus 500) با قابلیت شخصی سازی حرفه‌ای رونمایی کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

سستوس 500 محصولی از خانواده پردیتر است که از ماه نوامبر 2017 به بازار عرضه ‌می‌شود. پردیتر یک برند مخصوص تجهیزات بازی و تعلق به ایسر است که محصولاتی با کیفیت بسیار بالا مخصوص بازیکنان حرفه‌ای تولید می‌کند. سستوس 500 نیز یکی از این محصولات است که به لطف قابلیت‌های شخصی سازی بالایی که دارد، علاوه بر افراد راست دست، چپ دست‌ها نیز به راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

اما قابلیت برجسته‌ای که این ماوس دارد امکان تنظیم حساسیت آن نسبت به فشار وارد شده از سوی کاربر هنگام کلیک است که با نام «سوئیگ دوگانه» شناخته ‌می‌شود. به لطف این قابلیت، بازیکن بسته به بازی‌ای که انجام می‌دهد، می‌تواند حساسیت کلیک را بین دو حالت سبک و سنگین تنظیم کند. این ماوس مچنین دارای دو تیغه جانبی کوچک است که برای راحت‌تر جای گرفتن آن در دست و جلوگیری از افتادن ماوس هستند.

برای آگاهی از چگونگی عملکرد این محصول می‌بایست آن را از نزدیک آزمایش کرد. پس از قابلیت تعقیب و راحت بودن ماوس در دست، «حس کلیک» نیز یکی دیگر از خصیصه‌هایی است که در انتخاب یک ماوس موثر است؛ با این حال عده‌ای که تعدادشان نیز کم نیست، حس کلیک را نسبت به دیگر ویژگی‌های ارجحیت می‌دهند.

 

 

ایسر معتقد است بازیکنان بازی‌های تیراندازی اول شخص، ترجیح می‌دهند با کوچک‌ترین فشار به ماوس، تفنگشان شلیک کند،‌ درحالی که بازیکنان بازی‌های استراتژیک بی درنگ، سختی کلیک بالاتر را می‌پسندند؛‌ البته برخی نیز خواستار یک سختی بین این دو حالت هستند. پس بهترین کار این است که یک ماوس با قابلیت تغییر سختی و حس کلیک همچون سستوس 500 داشته باشیم تا اینکه برای هربازی یک ماوس جداگانه خریداری کنیم.

 

البته ماوس جدید سستوس 500 یک نوآوری از سوی ایسر محسوب نمی‌شود. ماوس مامبا (Mamba) ساخت کمپانی آمریکایی ریزر (Razer) به صورت تخصصی در ساخت تجهیزات بازی فعالیت دارد نیز دارای قابلیتی به نام «تکنولوژی فشار کلیک قابل تنظیم» است که 14 حالت مختلف دارد که همگی توسط آلن کی (Allen key) تنظیم شده‌اند. اما آن‌چه که برای ماوس جدید ایسر به چشم می‌آید بهای آن است. این ماوس 79.99 دلار قیمت دارد، درحالی که موس مامبا تقریبا دو برابر گران‌تر و دارای قیمت 149.99 دلاری است. البته اگر بخواهیم بی‌طرفانه به قضیه نگاه کنیم، مامبا علاوه بر تنوع بیشتر حالت‌های کلیک، بی‌سیم نیز است، درحالی که ماوس سستوی 500 سیمی است.

 سستوس 500 دارای 5 حالت تنظیم کاری و 8 دکمه قابل تنظیم و برنامه‌‌ریزی است. نورپردازی RGB با امکان نمایش 16.8 میلیون رنگ در 8 الگوی نورپردازی نیز از دیگر ویژگی‌های این ماوس جدید است.


کیبورد و موس گیمینگ لاجیتک

لاجیتک از ماوس و کیبورد گیمینگ بی سیم خود رونمایی کرد

لاجیتک با معرفی ماوس و کیبورد گیمینگ بی سیم جدید خود، رسما به استقبال ایفا 2017 رفت. این کمپانی در کنار ماوس و کیبورد، یک ماوس پد جدید را هم معرفی کرد.

در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا 2017 کمپانی لاجیتک از مدل‌ جدید ماوس و کیبورد گیمینگ بی سیم خود رونمایی کرد. ماوس گیمینگ بی‌ سیم لاجیتک G603 نام دارد و از تکنولوژی لایت‌اسپید که اختصاصی خود این کمپانی است، بهره می‌برد. به لطف این تکنولوژی، ماوس نام‌برده میزان تاخیر در عملکرد را به یک میلی ثانیه کاهش می‌دهد و دارای سنسور نوری جدیدی به نام Hero است که به طور اختصاصی برای راندمان برق ساخته شده است.

ماوس جی 603 در هنگام عرضه 69/99 دلار قیمت خواهد داشت. گفتنی است که این ماوس، بسیار ارزان‌تر از دو ماوس حرفه‌ای G703 و G903 است که آن‌دو هم از تکنولوژی لایت‌اسپید بهره می‌برند.

لاجیتک معرفی محصولات جدید را تنها به ماوس محدود نکرد و از کیبورد مکانیکی جدیدی به اسم G613 پرده‌برداری کرد. G613 کیبوردی گیمینگ و بی سیم است که دارای تکنولوژی لایت‌اسپید بوده و با قرار دادن دو عدد باتری AA، می‌توان تا 18 ماه از آن استفاده کرد. این کیبورد دارای 6 عدد کلید قابل‌برنامه‌ریزی و کلیدهای Romer-G است و طی ماه آینده با قیمت 149/99 دلار عرضه خواهد شد.

 

 

در کنار ماوس و کیبورد گیمینگ بی سیم ، کمپانی لاجیتک از ماوس پد G840 Extra-Large رونمایی کرد و همان‌طور که از نام رسمی‌اش پیداست، اندازه بسیار بزرگی دارد. این ماوس پد را می‌توانید در تصویر اصلی این پست مشاهده کنید.

طبق اظهارات لاجیتک، تمامی این سه محصول به همراه هم «دسکتاپ بی سیم نسل بعد» را می‌سازند و برای این‌که هر سه را با هم داشته باشید، باید اندکی صبر پیشه کنید؛ چرا که این ماوس یک ماه دیرتر و در تاریخی نا مشخص با قیمت 49/99 دلار عرضه خواهد شد.