سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مانیتور ایسوس مدل MZ27AQ

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ ؛‌ تلفیقی از زیبایی و کیفیت در دنیای نمایشگرها

در بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ (سری ASUS Designo MZ27AQ) نمایشگر جدید ایسوس را از نظر طراحی، عملکرد فنی، مشخصات سخت افزاری، امکانات صدا و قابلیت‌های نرم افزاری بررسی ‌می‌کنیم تا ارزش خرید این مانیتور عریض برایمان مشخص شود.

حدودا دو سال پس از عرضه‌ی مانیتور ASUS Designo MX27A که در سال 2015 موفق به کسب جایزه‌ی iF Design Award شد، می‌گذرد و حالا یک بار دیگر نمایشگر جذابی از این سری پیش رویمان قرار دارد. مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ نیز درست مشابه تمام هم‌خانواده‌هایش در سری دیزاینو کمپانی ایسوس، علاوه بر اینکه عملکرد فنی قابل قبولی را مهمان چشم‌هایتان می‌کند، طراحی بسیار زیبایی نیز دارد و با حذف فریم‌های دور نمایشگر، با یکی از کامپکت‌ترین نمایشگرهای 27 اینچی عریض بازار روبه‌رو هستیم.

اگر طراحی ظاهری این غول 27 اینچی در نگاه اول برایتان خیره‌کننده نیست، پس بهتر است این نکته را هم بدانید که در باکس پشتی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ اسپیکرهای استریوی 6 واتی قرار داده شده که کمپانی خوش‌نام هارمن کاردن برای ساخت آنها در کنار ایسوس بوده است. اگر اینها باز هم برای جلب توجهتان کافی نیست، باید بدانید که یک ساب ووفر 5 واتی درون جعبه‌ی این نمایشگر قرار دارد که در پشت صحنه‌ی ساخت آن هم از توان فنی مهندسان هارمن کاردن و قابلیت‌هایی نظیر سونیک مستر ایسوس بهره گرفته شده است!

 

 


لپ تاپ 17 اینچی ریزر بلید

نسخه 17 اینچی ارزانتر لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید پرو معرفی شد

ریزر با حضور در ایفا 2017 از یک مدل ارزانتر لپ تاپ 17 اینچی ریزر بلید پرو (Razer Blade Pro) خود با قدرت سخت افزاری کمتر،‌ اما امکاناتی بیش‌تر رونمایی کرد.

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ بزرگ و قدرتمند هستید و در عین حال نمی‌خواهید به قدری آن سنگین باشد که قادر به جابجایی بدون دردسر آن باشید، نسخه 17.3 اینچی ریزر بلید پرو یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شود. اما متاسفانه قیمت پایه آن از 4000 دلار آغاز می‌شود که بی‌تردید برای بسیاری از کاربران این رقم بیش از حد زیاد است. به همین خاطر ریزر روز گذشته نسخه‌ی ارزان قیمت‌تری از لپ تاپ ریزر بلید پرو را در ایفا 2017 معرفی کرد.

هرچند این مدل هنوز ریزر بلید پرو نامیده می‌شود، اما برای کاهش هزینه‌ها، سخت افزار آن نیز با کاهش قدرت همراه بوده است. این لپ تاپ جدید از یک کارت گرافیک GeForce GTX 1060‌ به جای 1080 استفاده می‌کند و یک نمایشگر فول اچ دی مات نیز با نرخ رفرش 120 هرتز نیز جایگزین نمایشگر لمسی 4K آن شده است. حتی دیگر بر روی آن خبری از کیبورد مکانیکی بالارده به کار رفته در مدل گران قیمت ریزر بلید پرو نیست.

 

 

 

البته این کاهش قدرت به سود دیوایس تمام شده است.  مدل جدید سبک‌تر است، خنک‌تر اجرا می‌شود و نیازمند یک آداپتور 165 وات برای تامین انرژی خود است که همگی نشانه‌های مثبتی برای صاحب این لپ تاپ خواهند بود. نسخه ارزان شده‌ی ریزر بلید پرو حاوی یک رم 16 گیگابایتی است،‌ اما شما می‌توانید در صورت دلخواه خودتان آن را به 32 گیگابایت ارتقا دهید. جالب اینجاست که حافظه این لپ تاپ نیز نسبت به نسخه قدرتمندتر خود بهبود پیدا کرده است و حالا می‌توان یک حافظه SSD 256 گیگابایتی همراه با یک هارد درایو 2 ترابایتی را در اختیار داشت. پردازنده‌ی نسل هفتمی اینتل Core i7-770HQ نیز گزینه‌ی بدی برای یک لپ تاپ گیمینگ نمی‌تواند باشد.
قیمت ریزر بلید پرو جدید

به طور ساده، ریزر یک لپ تاپ هیبریدی بین لپ تاپ های بلید 17 و 14 اینچی خود ساخته است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد. هرچند قیمت آن دقیقا یکسان با رقبای 17 اینچی از سوی MSI یا Asus نیست، اما انتظار شما از یک لپ تاپ گیمینگ به جز این چه خواهد بود؟

به گفته ریزر، مدل جدید لپ تاپ Blade Pro در ماه سپتامبر به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که مدل پایه این لپ تاپ جدید از 2300 دلار آغاز خواهد شد.


رشد چشمگیر درآمد اپل


رشد چشمگیر درآمد اپل از بخش سرویس های آنلاین

اپل گزارش عملکرد سه ماهه جدید خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش درآمد این شرکت از سرویس های آنلاینش حالا به 8.5 میلیارد دلار رسیده است. این یعنی درآمدهای این بخش از مجموع فروش آیپدها، ایرپادها، اپل تی وی و اپل واچ ها فراتر رفته است.

میزان درآمد اپل از آیتونز، اپل پی، اپ استور، اپل موزیک و آی کلاود در این سه ماهه نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل رشد چشمگیر 34 درصدی را به ثبت رسانده، به نحوی که حالا بعد از آیفون ها این بخش به عنوان دومین منبع درآمد های اپل شناخته می شود.

گرچه اپل ارقام دقیق کاربران سرویس موسیقی آنلاین خود را منتشر نمی کند، اما آنها در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اند که تعداد کاربران آن نسبت به سال گذشته با 75 درصد افزایش مواجه بوده است. ضمن این که تعداد دانلودها و مدت حضور کاربران در سرویس اپ استور نیز به شکل محسوسی افزایش یافته. بنا بر ادعای «لوکا مائستری» (Luca Maestri) یکی از مدیران ارشد مالی اپل، درآمد این شرکت از اپ استور دو برابر بیشتر از درآمدهای گوگل از فروشگاه گوگل پلی است.

به طور حتم گسترش استفاده از اپل پی و تحت پوشش قرار گرفتن کشورهای جدید یکی دیگر از عوامل افزایش درآمدهای اپل از بخش سرویس هایش است. حالا ساکنین دانمارک، فنلاند، سوئد و امارات متحده عربی نیز می توانند پرداخت های خود را از طریق اپل پی به انجام برسانند. ضمن این که تعداد خرده فروشی های پشتیبانی کننده از این روش پرداخت نیز در حال افزایش است. حالا تمام 912 فروشگاه زنجیره ای فعال در آمریکا تحت پوشش اپل پی قرار گرفته اند.

 


تغییر در لنز دوربین آیفون


اپل ساختار لنزهای دوربین آیفون ها را در سال آینده نیز حفظ خواهد کرد

در حالی که بسیاری باور داشتند اپل در سال آینده بالاخره به سراغ لنزهای جدید شیشه ای برای دوربین موبایل هایش خواهد رفت، مینگ چی کو تحلیلگر مشهور محصولات اپل باور دارد که در سال آینده نیز دوربین اصلی آیفون ها از همان آرایه شش تایی لنزهای پلاستیکی (مشابه آیفون X) بهره خواهند برد.

این تحلیلگر مشهور موسسه تحقیقاتی KGI باور دارد که تغییر جنس  لنزها به شیشه ای تفاوت محسوسی در کیفیت تصاویر خروجی ایجاد نخواهد کرد و در عوض دردسرهای زیادی برای تغییر در خط تولید و یافتن تامین کننده مناسب را به دوش اهالی کوپرتینو خواهد گذاشت. بنابراین بسیار بعید است که آنها در سال آینده به سراغ لنزهای مذکور روند.

پیش از این نیز شنیده بودیم که تیم کوک و همکارانش تلاش دارند از همین حالا زمینه ای را فراهم آورند تا مشکلات امسال در زمینه تامین قطعات اولیه و رسیدن به تیراژ تولید مطلوب آیفون X دیگر به وجود نیاید.

اگر این اطلاعات را در کنار این خبر که اپل در نظر دارد در سال آینده نیز انحصار تکنولوژی TrueDepth را برای آیفون X حفظ کند، قرار دهیم می فهمیم که قرار نیست آیفون های سال آینده تفاوت چندانی با نمونه های فعلی داشته باشند. اتفاقی که با توجه به سابقه سیاست های محافظه کارانه اپل از قبل هم می شد آن را پیش بینی کرد.

 

 


گوشی اچ تی سی با دوربین دو گانه


اچ تی سی در سال 2018 موبایلی با دوربین دوگانه را روانه بازار خواهد کرد

اچ تی سی آنقدر برای ورود به بازار موبایل های دارای دوربین دوگانه عجولانه عمل کرد که مدتی بعد مجبور به توقف تولید این دیوایس ها شد. اما به گزارش انگجت این کمپانی تایوانی تصمیم گرفته که در سال 2018 یک بار دیگر شانس خود را در بازار رو به رشد این دیوایس ها امتحان کند.

چیالینگ چنگ، مدیر بخش اسمارت فون های اچ تی سی اخیرا در یک مصاحبه ضمن تأیید این موضوع اذعان داشته که وی و همکارانش به دنبال راهی هستند که دوربین دوگانه را به ویژگی شاخص و برجسته محصول جدید خود تبدیل کنند.

این اظهار نظر آقای چنگ به خوبی مشکل همیشگی اچ تی سی را به نمایش می گذارد: مطرح شدن و فروش خوب در بازار پر رقابتی که سامسونگ، اپل و ال جی آن را به تصرف خود در آورده اند.

 

 

اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را (که از سنسور دوم آن برای ارائه افکت های سه بعدی استفاده می شد) در سال 2011 روانه بازار کرد. سپس در سال 2014، افکت های تغییر عمق میدان میان کاربران تلفن های هوشمند به محبوبیت رسیدند.
اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را در سال 2011 روانه بازار کرد

اما اچ تی سی در عوض به کار گیری این افکت ها در حالت عکاسی پرتره که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده، چنین قابلیتی را در حد یک افکت سه بعدی محدود نگه داشت. آخرین موبایل دارای دوربین دوگانه اچ تی سی هم در سال 2015 روانه بازار شد، یعنی یک سال قبل از این که اپل با آیفون 7 پلاس بتواند استفاده از دوربین های دوگانه در موبایل ها را به اوج محبوبیت برساند.

از شواهد و قرائن پیداست که اچ تی سی در به کارگیری روشی که بتواند دوربین دوگانه را در سال 2018 همچنان خاص و منحصر به فرد جلوه بدهد، هنوز سرگردان است. این در شرایطی است که شرکت تایوانی در گذشته برای ایجاد تمایز میان محصولاتش با سایر رقبا عملکرد بهتری به نمایش می گذاشت.

اما حالا که دوربین های دوگانه به خصوصیتی استاندارد در دیوایس های پرچمدار تبدیل شده اند، شکی نیست که مدیران اچ تی سی برای ارائه محصولی خاص و منحصر به فرد به دست مشتریان کار بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت.