سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موس جدید ایسر

ایسر ماوس جدید مخصوص بازی خود به نام پردیتر سستوس 500 را معرفی کرد


کمپانی تایوانی ایسر (Acer) از موس جدیدی مخصوص بازی به نام پردیتر سستوس 500 (Predator Cestus 500) با قابلیت شخصی سازی حرفه‌ای رونمایی کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

سستوس 500 محصولی از خانواده پردیتر است که از ماه نوامبر 2017 به بازار عرضه ‌می‌شود. پردیتر یک برند مخصوص تجهیزات بازی و تعلق به ایسر است که محصولاتی با کیفیت بسیار بالا مخصوص بازیکنان حرفه‌ای تولید می‌کند. سستوس 500 نیز یکی از این محصولات است که به لطف قابلیت‌های شخصی سازی بالایی که دارد، علاوه بر افراد راست دست، چپ دست‌ها نیز به راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

اما قابلیت برجسته‌ای که این ماوس دارد امکان تنظیم حساسیت آن نسبت به فشار وارد شده از سوی کاربر هنگام کلیک است که با نام «سوئیگ دوگانه» شناخته ‌می‌شود. به لطف این قابلیت، بازیکن بسته به بازی‌ای که انجام می‌دهد، می‌تواند حساسیت کلیک را بین دو حالت سبک و سنگین تنظیم کند. این ماوس مچنین دارای دو تیغه جانبی کوچک است که برای راحت‌تر جای گرفتن آن در دست و جلوگیری از افتادن ماوس هستند.

برای آگاهی از چگونگی عملکرد این محصول می‌بایست آن را از نزدیک آزمایش کرد. پس از قابلیت تعقیب و راحت بودن ماوس در دست، «حس کلیک» نیز یکی دیگر از خصیصه‌هایی است که در انتخاب یک ماوس موثر است؛ با این حال عده‌ای که تعدادشان نیز کم نیست، حس کلیک را نسبت به دیگر ویژگی‌های ارجحیت می‌دهند.

 

 

ایسر معتقد است بازیکنان بازی‌های تیراندازی اول شخص، ترجیح می‌دهند با کوچک‌ترین فشار به ماوس، تفنگشان شلیک کند،‌ درحالی که بازیکنان بازی‌های استراتژیک بی درنگ، سختی کلیک بالاتر را می‌پسندند؛‌ البته برخی نیز خواستار یک سختی بین این دو حالت هستند. پس بهترین کار این است که یک ماوس با قابلیت تغییر سختی و حس کلیک همچون سستوس 500 داشته باشیم تا اینکه برای هربازی یک ماوس جداگانه خریداری کنیم.

 

البته ماوس جدید سستوس 500 یک نوآوری از سوی ایسر محسوب نمی‌شود. ماوس مامبا (Mamba) ساخت کمپانی آمریکایی ریزر (Razer) به صورت تخصصی در ساخت تجهیزات بازی فعالیت دارد نیز دارای قابلیتی به نام «تکنولوژی فشار کلیک قابل تنظیم» است که 14 حالت مختلف دارد که همگی توسط آلن کی (Allen key) تنظیم شده‌اند. اما آن‌چه که برای ماوس جدید ایسر به چشم می‌آید بهای آن است. این ماوس 79.99 دلار قیمت دارد، درحالی که موس مامبا تقریبا دو برابر گران‌تر و دارای قیمت 149.99 دلاری است. البته اگر بخواهیم بی‌طرفانه به قضیه نگاه کنیم، مامبا علاوه بر تنوع بیشتر حالت‌های کلیک، بی‌سیم نیز است، درحالی که ماوس سستوی 500 سیمی است.

 سستوس 500 دارای 5 حالت تنظیم کاری و 8 دکمه قابل تنظیم و برنامه‌‌ریزی است. نورپردازی RGB با امکان نمایش 16.8 میلیون رنگ در 8 الگوی نورپردازی نیز از دیگر ویژگی‌های این ماوس جدید است.